CASE: Sosiaalisen median hyödyntämissuunnitelma Mini-golf puisto MiniMaailmaan

 Mini-golf MiniMaailma

Kuvitteellisen mini-golf maailman markkinointi sosiaalisessa mediassa

 

Sosiaalisen median mahti on tänä päivänä kerrassaan mittamaton! Kuinka voimme hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnin tehostamisissa, ja kohdentamisessa kun luomme kaupunkiin uutta koko perheen hauskuuttajaa, Mini-golf MiniMaailmaa.

Mini-golf MiniMaailma on koko perheen keidas Kotkansaarella. Meillä pelaamisesta pääsevät nauttimaan kaikki lajista kiinnostuneet taaperosta mummoon ja vaariin. Puistossamme on valittavana kahden tasoisia ratoja. MiniMe radat sopivat perheen pienemmille ja haastavavammassa SuperMe kentässä jotkin radat ovat kerrassaan vatsanväänteitä aiheuttavia. Toivomme sosiaalisen median mainonnan tuovan meille uusia asiakkaita myös muista kaupungeista ja saarella vierailevista risteilyaluksista. Toivomme mainonnan puhuttelevan nuoria sekä nuoria vanhempia, jotka haluavat saada Suomessa ennen näkemättömän mini-golf elämyksen.




Markkinoinnin toimenpiteet

Mini-golf MiniMaailma on Kotkassa aivan uusi huvi- ja virkistystoiminnan tuottaja. Puistoa on mainostettu aikaisemmin lähinnä lähiseudun asukkaille Kymensanomissa ja ilmaisjakelulehdissä. MiniMaailmalle on luoto myös omat nettisivut. Seuraavaksi haluaisimme panostaa markkinoinnin tehostamista eri somealustoilla. Olemme avanneet tilit seuraavista palveluista:

·         Facebook

·         Instagram

·         TikTok

·         YouTube

Somemarkkinoinnin jakautuminen

Tarkoituksena on päivittää sisältöä jokaiselle alustalle lähes päivittäin. Facebookissa mainostaminen keskittyy hieman toisia alustoja enemmän puiston vanhemmille kävijöille. Aikuiset ja lasten mukana kulkevat vanhemmat ja isovanhemmat saavat Facebookin kautta tietoa muun muassa puistossa järjestettävistä kursseista ja tapahtumista sekä puiston yhteydessä olevan terassin tuotetarjouksista.

Instassa mainonta kohdistuu nuoriin aikuisiin ja perheisiin, jotka haluavat saada hauskuutta, niin iloisiin illanviettoihin kuin koko perheen kokoontumisiin viikonloppu päivisin. Instagramissa järjestetään myös säännöllisesti erilaisia minigolf teemaisia kilpailuita, joissa hauskimmat kuvat palkitaan.

Tiktok ja Youtube toimivat alustoina puiston videomainontaan. Tiktokista löydät koosteet päivän parhaimmista ja ei niin kehuttavista tuloksista sekä hienoimmat ja villeimmät voitontanssit! YouTubesta voit hurjien mainosvideoiden lisäksi seurata myös livetapahtumia sekä näppäriä ja lyhyitä ”Päivän vinkit” pätkiä, joissa teemana ovat omien taitojen kohentaminen sekä kentän pikku kikat.

 

Markkinoinnin eettisyys ja toteutus

Sosiaalisen median sisällössä tulee ottaa huomioon asiakkaiden yksityisyyden suoja. Vaikka puisto on julkista-aluetta ja julkisilla alueilla kuvaaminen on vapaata, se ei kuitenkaan aina anna suoraa mahdollisuutta kuvien julkaisuun. Omasta mielestämme hassun hauskat tai hiukan nolot kuvat ja videoklipit saattaisivat nostaa puistomme näkyvyyttä huippulukemiin, mutta tällöin kuvan julkaiseminen saattaa loukata henkilön kunniaa tai yksityisyyttä. Täten olemme tulleet tulokseen, että kysymme jokaisesta julkaistavasta kuvasta ja videosta asianomistajan luvan julkaisemiseen.


 

Sosiaalisessa mediassa avatut tilit ovat käyttäjälleen ilmaisia, mutta halutessaan näistä voi ostaa myös maksullista markkinointia. Tarkoituksenamme on kokeilla tämä kevät ja kesä omalla markkinointipanoksella ja buustata tunnettavuuttamme ehkä ensi kevät talvena myös maksullisen markkinoinnin keinoin.

Olemme valinneet henkilökunnastamme muutaman työntekijän, jotka ovat vastuussa somemateriaalimme teosta ja julkaisusta. He toimivat myös somealustojen moderaattoreina, yhdessä puiston omistajien kanssa. 


Toivomme, että saamme somemarkkinoillamme paljon uusia asiakkaita ja olkoon tuleva kesä lämmin ja aurinkoinen! 

Kommentit

Suositut tekstit