CASE: Sosiaalisen median hyödyntämissuunnitelma Mini-golf puisto MiniMaailmaan
Mini-golf MiniMaailma
Kuvitteellisen mini-golf
maailman markkinointi sosiaalisessa mediassa
Sosiaalisen median mahti on tänä päivänä kerrassaan mittamaton! Kuinka
voimme hyödyntää sosiaalista mediaa markkinoinnin tehostamisissa, ja kohdentamisessa
kun luomme kaupunkiin uutta koko perheen hauskuuttajaa, Mini-golf MiniMaailmaa.
Mini-golf MiniMaailma on koko perheen keidas Kotkansaarella. Meillä
pelaamisesta pääsevät nauttimaan kaikki lajista kiinnostuneet taaperosta mummoon
ja vaariin. Puistossamme on valittavana kahden tasoisia ratoja. MiniMe radat
sopivat perheen pienemmille ja haastavavammassa SuperMe kentässä jotkin radat
ovat kerrassaan vatsanväänteitä aiheuttavia. Toivomme sosiaalisen median
mainonnan tuovan meille uusia asiakkaita myös muista kaupungeista ja saarella
vierailevista risteilyaluksista. Toivomme mainonnan puhuttelevan nuoria sekä
nuoria vanhempia, jotka haluavat saada Suomessa ennen näkemättömän mini-golf
elämyksen.
Mini-golf MiniMaailma on Kotkassa aivan uusi huvi- ja
virkistystoiminnan tuottaja. Puistoa on mainostettu aikaisemmin lähinnä lähiseudun
asukkaille Kymensanomissa ja ilmaisjakelulehdissä. MiniMaailmalle on luoto myös
omat nettisivut. Seuraavaksi haluaisimme panostaa markkinoinnin tehostamista
eri somealustoilla. Olemme avanneet tilit seuraavista palveluista:
· Facebook
·
Instagram
·
TikTok
·
YouTube
Somemarkkinoinnin jakautuminen
Tarkoituksena on päivittää sisältöä jokaiselle alustalle lähes
päivittäin. Facebookissa mainostaminen keskittyy hieman toisia alustoja enemmän
puiston vanhemmille kävijöille. Aikuiset ja lasten mukana kulkevat vanhemmat ja
isovanhemmat saavat Facebookin kautta tietoa muun muassa puistossa
järjestettävistä kursseista ja tapahtumista sekä puiston yhteydessä olevan terassin
tuotetarjouksista.
Sosiaalisen median sisällössä tulee ottaa huomioon asiakkaiden yksityisyyden suoja. Vaikka puisto on julkista-aluetta ja julkisilla alueilla kuvaaminen on vapaata, se ei kuitenkaan aina anna suoraa mahdollisuutta kuvien julkaisuun. Omasta mielestämme hassun hauskat tai hiukan nolot kuvat ja videoklipit saattaisivat nostaa puistomme näkyvyyttä huippulukemiin, mutta tällöin kuvan julkaiseminen saattaa loukata henkilön kunniaa tai yksityisyyttä. Täten olemme tulleet tulokseen, että kysymme jokaisesta julkaistavasta kuvasta ja videosta asianomistajan luvan julkaisemiseen.
Sosiaalisessa mediassa avatut tilit ovat käyttäjälleen ilmaisia,
mutta halutessaan näistä voi ostaa myös maksullista markkinointia.
Tarkoituksenamme on kokeilla tämä kevät ja kesä omalla markkinointipanoksella
ja buustata tunnettavuuttamme ehkä ensi kevät talvena myös maksullisen
markkinoinnin keinoin.
Olemme valinneet henkilökunnastamme muutaman työntekijän, jotka
ovat vastuussa somemateriaalimme teosta ja julkaisusta. He toimivat myös
somealustojen moderaattoreina, yhdessä puiston omistajien kanssa.
Toivomme, että saamme somemarkkinoillamme paljon uusia asiakkaita ja olkoon tuleva kesä lämmin ja aurinkoinen!
Kommentit
Lähetä kommentti